سایت

افزونه چند زبانه وردپرس

افزونه چند زبانه وردپرس در سایت‌های ایرانی

افزونه چند زبانه وردپرس ، از جمله افزونه های وردپرس است که استفاده از آن به سرعت در حال افزایش است. با داشتن یک سایت چند زبانه، شما می‌توانید خدمات و محصولات خود را به جهان عرضه کنید و تعداد کاربران خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

اغلب سایت هایی که از انواع افزونه چند زبانه وردپرس استفاده نمی‌کنند، داشتن سایت چند زبانه را بسیار طاقت‌فرسا، پیچیده و هزینه‌بر می‌دانند. یافتن مترجم، بارگذاری محتوای ترجمه‌شده، بررسی محتوای ترجمه‌شده از نظر سئوفرندلی بودن و… از جمله دغدغه هاست. افزونه چند زبانه وردپرس یکی از ابزارهایی است که شما می‌توانید با استفاده از آن، یک سایت چند زبانه را با کمترین دغدغه داشته باشید.

انتخاب افزونه چند زبانه وردپرس

افزونه چند زبانه وردپرس ، مشابه انواع دیگر افزونه ها، امکانات متنوعی دارند. قبل از نصب افزونه مترجم لازم است تا امکانات این افزونه ها را با یکدیگر بررسی نموده و افزونه مناسب سایت خود را انتخاب نمایید.

یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب افزونه چند زبانه وردپرس ، قابلیت ترجمه دستی، ترجمه خودکار یا ترجمه ترکیبی است. در افزونه چند زبانه با ترجمه دستی، افزونه این امکان را برای شما فراهم می آورد تا از یک مترجم حرفه ای برای ترجمه استفاده کنید.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
افزونه چند زبانه وردپرس رایگان

برخی افزونه ها همچون افزونه WPML این امکان را برای شما مهیا می نمایند تا کاربران مختلفی را در نقش مترجم تعریف کنید. در مقابل افزونه هایی هستند که در صورت نصب آن‌ها می‌توانید از سرویس‌های مترجم خودکار استفاده نمایید. افزونه‌هایی روانه بازار شده‌اند که امکان ویرایش ترجمه‌های خودکار را نیز دارند.

نکته دیگری که در انتخاب افزونه چند زبانه وردپرس باید بررسی کنید این است که افزونه علاوه بر امکان ترجمه محتوا و پست‌ها، امکان ترجمه چه قسمت‌هایی از وردپرس را فراهم می‌آورد.

 برای داشتن یک سایت چند زبانه لازم است قسمت های مختلفی از سایت را علاوه بر محتوا ترجمه کنید. سرعت ترجمه، تعداد زبان‌هایی که افزونه پشتیبانی می‌کند و… از جمله امکاناتی است که باید برای هر افزونه چند زبانه بررسی کنید.

اهمیت رابط کاربری در انتخاب افزونه چند زبانه وردپرس

رابط کاربری در خصوص تمامی افزونه ها اهمیت دارد اما در خصوص افزونه چند زبانه وردپرس لازم است اهمیت بیشتری به انتخاب افزونه با رابط کاربری ساده بدهید. برخی افزونه ها، امکانات بسیار مناسبی دارند اما کار با آنها برای ترجمه سایت بسیار پیچیده و کلافه‌کننده است.

استفاده از فایل های po، یک روش رایج برای ترجمه محتوای سایت و مرتبط کردن فایل ترجمه شده به محتوای زبان اصلی است که معمولا کاربرپسند نیست.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
افزونه چند زبانه

افزونه چند زبانه وردپرس با رابط کاربری بصری که امکان ویرایش فایل را به راحتی فراهم می‌نماید، معمولا گزینه بهتری است. اگر سایت شما محتوای زیادی دارد و قصد دارید  حجم زیادی از محتوا را ترجمه کنید، باید نسبت به این مسئله دقت کنید.

آیا محتوای ترجمه شده با افزونه چند زبانه وردپرس، با اصول سئو بهینه شده است؟

فرقی ندارد که برای ترجمه سایت خود از افزونه چند زبانه وردپرس استفاده می کنید یا از یک مترجم، هدف شما از داشتن یک سایت چند زبانه، جذب کاربران بیشتر است. مشخصاً لازم است تا سایت شما در نسخه‌های دیگر نیز سئوفرندلی باشد و برای اصول سئو بهینه شده باشد. نکته ای که در استفاده از افزونه چند زبانه وردپرس وجود دارد این است که ممکن است پس از ترجمه محتوای شما دیگر سئوفرندلی نباشد.

اگر این نکته برای شما اهمیت زیادی دارد حتما از افزونه هایی استفاده کنید که امکاناتی برای سئوفرندلی کردن محتوای ترجمه شده داشته باشند. برای مثال افزونه چند زبانه وردپرس مناسب می تواند برای هر صفحه ترجمه شده، URL جداگانه ایجاد نماید.

حتی در صورت انتخاب افزونه ای با این امکانات، شما نیاز به استفاده از افزونه های دیگر برای سئوفرندلی کردن محتوای ترجمه شده دارید. افزونه های بهینه سازی سئو بهترین گزینه اند. به هنگام انتخاب و نصب افزونه چند زبانه وردپرس دقت کنید این افزونه با افزونه بهینه سازی سئو شما هم خوانی داشته باشد.

پیام بگذارید

محاسبه‌ی آسان *

سایت ارزان اما کاربردی
سایت ارزان اما کاربردی

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.

Call Now Button